راهنمایی کردن کابوس ارتباط دادگاه اینترنت

راهنمایی کردن: کابوس ارتباط دادگاه اینترنت خانواده اینترنتی خبر حوادث

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی تماشای طولانی‌مدت تلویزیون بی‌خوابی می‌آورد

    نتایج پژوهش تازه محققان دانشگاه “میشیگان” نشان می‌دهد که تماشای طولانی‌مدت و بی وقفه تلویزیون جهت چندین ساعت، منجر به کیفیت خواب ضعیف، خستگی و بی‌خوابی می‌شود.

    تماشای طولانی‌مدت تلویزیون بی‌خوابی می‌آورد

    تماشای طولانی مدت تلویزیون بی خوابی می آورد

    عبارات مهم : سریال

    نتایج پژوهش تازه محققان دانشگاه “میشیگان” نشان می دهد که تماشای طولانی مدت و بی وقفه تلویزیون جهت چندین ساعت، منجر به کیفیت خواب ضعیف، خستگی و بی خوابی می شود.

    به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، تحقیقات تازه پیوند بین تماشای طولانی مدت تلویزیون (Binge-watching) و خواب را مانند بیخوابی و کیفیت پایین خواب پیدا کرده است.

    تماشای طولانی‌مدت تلویزیون بی‌خوابی می‌آورد

    یک مطالعه تازه تماشای بی وقفه تلویزیون را به کیفیت خواب ضعیف، بی خوابی و خستگی مرتبط می داند. محققان بر این باورند که این امر به این علت است که تماشای طولانی مدت تلویزیون موجب زیاد کردن هوشیاری شده است که مانع از این می شود که افراد به آسانی به خواب بروند.

    تماشای طولانی مدت تلویزیون یا “Binge-watching” که تماشای ماراتن نیز نامیده می شود، به تماشای تلویزیون جهت مدت وقت طولانی، معمولا چندین قسمت از یک سریال تلویزیونی می گویند.

    نتایج پژوهش تازه محققان دانشگاه “میشیگان” نشان می‌دهد که تماشای طولانی‌مدت و بی وقفه تلویزیون جهت چندین ساعت، منجر به کیفیت خواب ضعیف، خستگی و بی‌خوابی می‌شود.

    در یک نظرسنجی که به وسیله شبکه “نتفلیکس” در سال 2014 انجام گرفت، مشخص شد 73 درصد از کسانی که دچار “Binge-watching” هستند، با هر بار نشستن پای تلویزیون بین 2 تا 6 قسمت از یک سریال تلویزیونی را می بینند.

    تماشای بی وقفه تلویزیون به عنوان یک پدیده فرهنگی است که با زیاد کردن خدمات آنلاین رسانه ای مانند “نتفلیکس”، “Hulu” و “Amazon Video” محبوب شده است و بروز پیدا کرده است.

    از این طریق، بیننده می تواند بنا به تقاضای خود سریال ها و فیلم ها را تماشا کند. به عنوان مثال، 61 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی “نتفلیکس” گفتند که آنها به طور مرتب و طولانی مدت تلویزیون تماشا می کنند.

    تماشای طولانی‌مدت تلویزیون بی‌خوابی می‌آورد

    تحقیقات اخیر بر اساس داده های میزان تقاضای بینندگان از ارائه دهندگان مهم فیلم ها و سریال های آمریکا نشان می دهد که بیش از 64 درصد مشتریان یک بار در طول سال دچار “Binge-watching” می شوند.

    نتایج مطالعه تازه چندان تعجب آور نیست، ولی عادت های جدیدی را که منجر به ضعف در الگوهای خواب می شود، افشا می کند. به طور خاص، محققان روند رو به زیاد کردن تماشا کردن بی وقفه را به سه عنوان مرتبط با خواب ارتباط می دهند: کیفیت خواب ضعیف، بی خوابی و خستگی.

    نتایج پژوهش تازه محققان دانشگاه “میشیگان” نشان می‌دهد که تماشای طولانی‌مدت و بی وقفه تلویزیون جهت چندین ساعت، منجر به کیفیت خواب ضعیف، خستگی و بی‌خوابی می‌شود.

    محققان دانشگاه “میشیگان” از 423 جوان بین 18 تا 25 ساله درخواست کردند تا پرسشنامه های مربوط به عادات تماشای بی وقفه تلویزیون و همچنین بعضی از متغیرهای رفتاری خود را از جمله سه مسأله مرتبط با خواب و بحران شناختی قبل از خواب پر کنند.

    از داده های جمع آوری شده، 80 درصد از شرکت کنندگان در ماه گذشته دچار “Binge-watching” بودند و در میان آنها 40 درصد یک بار و 28 درصد آنها در طول ماه چندین بار انجام داده بودند. در حالی که 14 درصد از آنها در هفته چند بار بی وقفه تلویزیون تماشا می کنند و 7 درصد گزارش کردند که تقریبا هر روز این کار را انجام می دهند.

    تماشای طولانی‌مدت تلویزیون بی‌خوابی می‌آورد

    با استفاده از شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ، محققان ارتباطی بین کیفیت خواب ضعیف و تماشای بی وقفه و طولانی مدت تلویزیون پیدا کردند.

    به طور خاص، آنها دریافتند که کسانی که دچار “Binge-watching” هستند، در مقایسه با دیگران، 98 درصد احتمال بیشتری دارند که کیفیت خواب ضعیف را تجربه کنند.

    علاوه بر این، فرکانس زیاد تماشاچیان طولانی مدت تلویزیون به کیفیت خواب ضعیفتر، علائم زیاد بیخوابی و خستگی شدید در طول روز بستگی داشت، در حالی که تماشای منظم تلویزیون با هیچ یک از این اثرات مرتبط نبود.

    محققان بر این باورند که بخش بزرگی از این ارتباط مربوط به آن چیزی است که جنبش قبل از خواب نامیده می شود. در این حالت، تماشای بی وقفه تلویزیون، ذهن بیننده را هوشیار نگه داشته و مغز وی را حتی هنگامی که که وقت خوابیدن هست، همچنان به تلویزیون و سریال متصل نگه می دارد و از این رو منجر به پرسشها خواب می شود.

    به همین علت است که محققان مداخلات مربوط به وقت های مشاهده بیش از حد تلویزیون و همچنین کم کردن فعالیت های جنبش کننده قبل از خواب را به عنوان پاسخ های احتمالی به پرسشها خوابیدن چنین افرادی می دانند.

    طبق تعریف، “binge-watching” تماشای قسمت های متفاوت یک سریال یا نمایش تلویزیونی در یک بار نشستن پای تلویزیون هست، صرف نظر از این که نمایش از طریق تلویزیون، لپ تاپ، تبلت، رایانه یا حتی یک گوشی هوشمند دیده می شود.

    بر خلاف گذشته که اکثر بینندگان ناچار به یک هفته صبر کردن جهت پخش قسمت تازه یک سریال بودند، اکنون سایت ها و پایگاه های اینترنتی متفاوت پدید آمده اند که به صورت یک جا همه قسمت های یک فصل را بارگذاری می کنند.

    همین عنوان موجب شیوع پدیده “binge-watching” شده است است.

    علاوه بر این، محققان خاطرنشان می کنند که بخش زیادی از این معتادان به تلویزیون، احتمالا به علت کیفیت خوب برنامه های تلویزیونی دچار این عارضه شده است اند.

    شایان ذکر است که 71 درصد از این افراد در واقع ناخواسته به این عارضه دچار می شوند، لیکن این افراد در واقع بیش از آن چه در ابتدا مد نظرشان هست، به طور ناخواسته به تماشای طولانی مدت تلویزیون می پردازند.

    در حالی که نمایش های کنونی سرگرم کننده هستند، لذت بردن از آنها از طریق تماشای بی وقفه تلویزیون می تواند منجر به اختلال خواب شود؛ در نتیجه در بعضی موارد، افراد خواب را تقریبا به طور کامل نادیده می گیرند.

    شاید یک فضای کوچک جهت استراحت ذهن قبل از تماشای قسمت بعدی موجب جلوگیری از آسیب جدی شود و حتی می تواند خواب شبانه و هوشیاری در روز را اصلاح بخشد.

    این پژوهش در مجله ” Clinical Sleep Medicine” انتشار یافته است.

    واژه های کلیدی: سریال | محققان | تلویزیون | تلویزیون | اخبار علمی و آموزشی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار