راهنمایی کردن کابوس ارتباط دادگاه اینترنت

راهنمایی کردن: کابوس ارتباط دادگاه اینترنت خانواده اینترنتی خبر حوادث

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی خون‌فروشی در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران

    پدیده خون‌فروشی چند هنگامی که است که در مناطق حاشیه‌ای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رونق پیدا کرده هست، به‌طوری که در بعضی از خانواده‌ها به عنوان منبع درآمد و

    خون‌فروشی در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران

    خون فروشی در حاشیه تهران

    عبارات مهم : بهداشت

    پدیده خون فروشی چند هنگامی که است که در مناطق حاشیه ای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رونق پیدا کرده هست، به طوری که در بعضی از خانواده ها به عنوان منبع درآمد و شغل تبدیل شده؛ ولی مسئولان وزارت بهداشت خرید و فروش پلاسما و خون را قانونی نمی دانند و اعلام کردند که جهت جمع آوری این مراکز چندین بار اخطار داده اند.

    به گزارش فارس، لیلا خانمی 36ساله ولی با ظاهری مسن تر است که چرخ زندگیش این روزها سخت می چرخد. کرایه منزل و هزینه های زندگی بر دوش او و همسر 45 ساله اش سنگینی می کند. در یکی از محله های جنوب شهر منزل ای اجاره کرده و به هر دری می زنند که شاید پرسشها اقتصادیشان برطرف شود. یکی از همسایگان به او پیشنهاد فروش پلاسما داده و گفته که با این اقدام می توانی بخشی از مشکلاتت را برطرف کنی. لیلا مدتی است که پلاسمای خونش را به یک مرکز می فروشد. تلاش می کند با استراحت بخشی از کمبودهای ناشی از خستگی کارش را جبران کند ولی تغذیه اش چندان مناسب نیست و همین یکی دو ماه آینده است که مرکز پلاسما دیگر از او استقبال نخواهد کرد.

    خون‌فروشی در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران

    زهره یکی دیگر از اهداکنندگان پلاسما است که در این زمینه به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: اهدای پلاسما امری به میل خود بوده و هر کس با رضایت خود اقدام به چنین کاری می کند ولی در کنار این مسأله بخشی از هزینه های زندگی ام تأمین می شود آیا که درآمد مالی چندانی نداشته و دستم جهت خرید بسیار تنگ است.

    وی افزود: جهت هر بار فروش پلاسما حدود 40 تا 50 هزار تومان به ما پرداخت می شود و از جلسه دوازدهم نیز تشویقی صد هزار تومان ارائه خواهد شد البته 24 جلسه زیاد در سال نمی توان نسبت به این عمل اقدام کرد و ما هر هفته یک بار طی 6 ماه جهت این مسأله به مرکز مراجعه می کنیم.

    پدیده خون‌فروشی چند هنگامی که است که در مناطق حاشیه‌ای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رونق پیدا کرده هست، به‌طوری که در بعضی از خانواده‌ها به عنوان منبع درآمد و

    زهره گفت: بعد از 6 ماه به ما اعلام کرده که 6 ماه آینده مدام استراحت کنیم و نمی توان از شما پلاسما دریافت کنیم ما در این مدت جهت این بخش از درآمدمان برنامه ریزی می کنیم البته بعضی می گویند سلامتی تان با این کار به خطر می افتد ولی پزشکانی که در مرکز هستند به ما اعلام کرده که هیچ ضرری اهدای پلاسما ندارد و به نظرم درآمد از این راه بد که نبوده هیچ بلکه خوب هم است آیا که بعضی تنها از راه خلاف کسب درآمد می کنند.

    وی اضافه کرد: زیاد مراجعه کنندگان جهت فروش پلاسما آقا هستند و من و همسرم هر دو هر هفته جهت فروش پلاسما به مرکز مراجعه می کنیم تا بتوانیم بخشی از هزینه هایمان را در زندگی تأمین کنیم. البته همسرم کارگر بوده و دو فرزند نیز داریم و بخشی از هزینه ها را نیز با دریافت یارانه جبران می کنیم.

    *عدم نظارت بر مراکز پلاسما

    خون‌فروشی در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران

    علی اکبر پورفتح الله، مدیرعامل شرکت انتقال خون کشور در ارتباط با عنوان فروش پلاسما در جنوب شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و حاشیه این شهر به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: از سال 1381 مجوز 7 مرکز جمع آوری پلاسما به بخش شخصی داده شده است و مجوزی که به این مراکز ارائه شده است مرتبط با صنعت پلاسما بوده و آنها موظف بوده صنعت پلاسما را ایجاد کنند.

    وی افزود: این مراکز فعالیت آنها منوط به توسعه صنعت پلاسما بوده ولی متأسفانه به علت عدم نظارت از جانب وزارت بهداشت، شرکت غذا و دارو و انتقال خون طی سال های گذشته این مراکز به تعهد مهم خود که توسعه صنعت پلاسما است عمل نکرده و تنها فعالیت آنها منحصر به جمع آوری پلاسما شده است هست.

    پدیده خون‌فروشی چند هنگامی که است که در مناطق حاشیه‌ای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رونق پیدا کرده هست، به‌طوری که در بعضی از خانواده‌ها به عنوان منبع درآمد و

    مدیرعامل شرکت انتقال خون کشور تصریح کرد: امکان بیزینس و فعالیت اقتصادی جهت این مراکز فراهم شده است و متأسفانه در فعالیت آنها انحراف صورت گرفته است همچنین به جای اینکه این مراکز در مناطق مناسب شهری تشکیل شود در حاشیه شهر تشکیل شده است است و از طرف نیز این مراکز دارای سیستم اطلاعی مرتبط با هم نبوده و این مسأله باعث می شود افراد به علت پرسشها مالی اهدای پلاسمای مکرر در مراکز متفاوت داشته باشند.

    پورفتح الله، اضافه کرد: حق پرداخت جهت دریافت پلاسما در حد هزینه ایاب و ذهاب است و وزیر بهداشت نیز دستورالعملی تدوین و ابلاغ کردند که توسعه این مراکز متوقف شود بنابراین حداقل بیش از یک سال است که مجوز جدیدی در این زمینه صادر نشده و نخواهد شد و این مراکز باید به تعهد خود مبنی بر ورود به صنعت پلاسما عمل کنند در غیر این صورت باید خسارات این مدت که از وظیفه مهم خود انحراف داشته اند را بدهند.

    خون‌فروشی در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران

    *در شرکت انتقال خون خرید و فروش پلاسما نداریم

    حسین دزفولی سخنگوی شرکت انتقال خون در ارتباط با اهدای پلاسما اظهار داشت: شرایط اهدای پلاسما همچون اهدای خون بوده ولی به طور کلی اهدای پلاسما وقت طولانی تری را به خود تخصیص داده شده است می دهد و فرد می تواند هر سال 24 بار جهت اهدای پلاسما اقدام کند.

    وی در مورد خرید پلاسما، گفت: به هیچ عنوان در شرکت انتقال خون چنین مسئله ای صورت نمی گیرد، ولی بعضی از مراکز شخصی جهت جمع آوری پلاسما مبالغی را به افرادی که پلاسما اهدا می کنند پرداخت کرده که البته این میزان بسیار ناچیز بوده و تقریباً هزینه ایاب و ذهاب فرد را تأمین می کند.

    وی گفت: در حال حاضر نیز وزارت بهداشت به این مراکز شخصی مجوز نمی دهد و تلاش شده است که در زمینه اهدای پلاسما سرمایه گذاری در شرکت انتقال خون و مراکز جامع انجام گیرد.

    وی با بیان اینکه از پلاسمای اهدایی جهت تولید داروهای مشتق از پلاسما استفاده می شود، گفت: ارزش واقعی پلاسما بسیار اوج بوده و مبالغی که حدود 30 تا 40 هزار تومان جهت هر بار اهدای پلاسما ارائه می شود تنها می تواند هزینه ناهار یا ایاب و ذهاب فرد را تأمین کند.

    سخنگوی شرکت انتقال خون تأکید کرد: اگر اهدای پلاسما طبق استانداردهای مورد نیاز صورت گیرد جهت فرد ضرر نخواهد داشت: البته اهدای پلاسما باید از کانال انتقال خون صورت گیرد و بقیه مراکز مجاز به انجام این کار نبوده و مسئله غیرقانونی است.

    * بعضی بعد از اهدای پلاسما به مکمل دارویی نیاز دارند

    محسن رضوی فوق تخصص بیماری های خون و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران نیز در ارتباط با اهدای پلاسما به خبرنگار بهداشت و رمان خبرگزاری فارس، گفت: اهدای پلاسما هفته ای یکبار مشکلی جهت فرد ایجاد نمی کند ولی باید از لحاظ تغذیه ای و تأمین آب بدن کارها مورد نیاز صورت گیرد.

    وی با اشاره به اینکه در هر بار اهدای پلاسما سه حجم پلاسما دریافت می شود، گفت: در صورتی که جایگزینی مورد نیاز از لحاظ تغذیه ای جهت فرد همچنین تأمین آب بدن صورت گیرد مشکلی جهت فرد اهداکننده پیش نخواهد آمد.

    رضوی با بیان اینکه اهدای پلاسما موضوعی بوده که استاندارد است و در واقع مایع خون را از گلبول های قرمز جدا می کنند، گفت: در پلاسما هورمون، پروتئین ، آلبومین، آب و … وجود دارد و در صورتی که فرد مدام جهت اهدای پلاسما اقدام کند مستلزم جایگزین کردن دارو هست. البته قبل از انجام اهدای پلاسما معاینات پزشکی از فرد صورت گرفته و اگر فرد شرایط مورد نیاز را نداشته باشد پلاسمای وی دریافت نمی شود.

    فوق تخصص بیماری های خون خاطرنشان کرد: در صورت اهدای مداوم پلاسما بیش از میزان استاندارد عواقب جبران ناپذیری جهت افراد ایجاد خواهد شد و گاهی این عوارض سالها جهت فرد مسئله ساز می شود.

    *از کم کاری دستگاه های دولتی تا شعارهای انتخاباتی

    حالا باید دید که فعالیت این مراکز به دور از نظارت وزارت بهداشت ادامه خواهد یافت یا همچنان شاهد خرید پلاسما و بروز پرسشها جهت مردمی هستیم که نسبت به فروش خون خود اقدام می کنند البته این عنوان تنها یک مسئله تک بعدی نیست و مورد نیاز بوده که دولت برنامه های اشتغال زایی به خاص در حاشیه شهرها را که در ایام تبلیغات انتخاباتی مورد توجه قرار داده بود، در نظر گیرد.

    واژه های کلیدی: بهداشت | در حاشیه | اهدای خون | انتقال خون | وزارت بهداشت | هزینه های زندگی | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار